Islamic Clock

Ustaz Muhammad Kazim Elias - Hidupnya Allah Dengan Ilmu (part 2)

Ustaz Dato' Badlishah

Ustaz Auni Mohamad

Ustaz Shamsuri kisah akhir zaman

Ustaz Azhar Idrus - Soal Jawab Masjid Saidina Umar AlKhattab Cenderawasih Kuantan - 22 Mac 2012

Ustaz - Dr. Rozaimi Ramle

Ustaz Ahmad Rozaini . Ummat Nabi yang terbaik( 1-12)

SAJAK ADI PUTRA

Currency Conversion

Wednesday, December 16, 2009

6 kesalahn fesyen perlu dielakkan

1. Memakai stoking Dengan Sandal
Padanan ini cukup tidak kena langsung lebih lebih lagi dengan keadaan cuaca negara kita yang panas. Jika anda kesejukan sekalipun, pakailah stoking bersama kasut kerana sandal direka untuk menampakkan kaki anda.

2. Jangan suai padan pakaian yang pelik-pelik
Tidak salah jika anda ingin suai padan pakaian anda tetapi biarlah hasilnya sedap mata memandang. Jangan pula anda memakai tali leher dengan kemeja T berkolar, Turtle neck dengan seluar pendek atau apa saha yang menampakkan anda mangsa fesyen. jangan kerana hendak berfesyen anda diketawakan.

3. Pakai untuk menunjuk-nunjuk
Kadangkala less is more. Elakkan menunjuk-nunjuk label atau jenama pakaian anda. Sudahnya nanti ada yang menggelarkan papan iklan bergerak pula. pilihlah gaya yang ringkas dan sedergana. itu lebih baik.

4. Elakkan memakai sut pejabat tetapi mengenakan beg sandang
Anda nampak tampan dalam sut pejabat anda, tetapi mengapa perlu menyandang beg? itu seudah silap. Sebagai lelaki berkarier, tidak ada salahnya anda berbelanja sedikit membeli beg pejabat, tentu penampilan anda lebih menawan bukan.

5. Bergaya tidak kena tempat.
Sekiranya ingin menghadiri sesuatu majlis. Tidak salah jika anda bertanyakan tema atau dress code untuk majlis tersebut. jangan hentam keromo nanti anda juga yang malu. Jika ingin keluar makan malam dengan teman-teman cukup sekadar mengenakan kemeja-T, Jeans dan kasut yang sepadan. Tidak perlu berlebih-lebihan

6. Pilih Baju ikut saiz badan
Elak mengenakan baju yang besar dan menggelebh atau yang sempit sehingga 'melekat' di badan. Pilihlah saiz pakaian yang benar-benar sesuai dengan tubuh anda agar apa yang dipakai nampak elok dan menarik.

__._,_.___

No comments:

Post a Comment