Islamic Clock

Ustaz Muhammad Kazim Elias - Hidupnya Allah Dengan Ilmu (part 2)

Ustaz Dato' Badlishah

Ustaz Auni Mohamad

Ustaz Shamsuri kisah akhir zaman

Ustaz Azhar Idrus - Soal Jawab Masjid Saidina Umar AlKhattab Cenderawasih Kuantan - 22 Mac 2012

Ustaz - Dr. Rozaimi Ramle

Ustaz Ahmad Rozaini . Ummat Nabi yang terbaik( 1-12)

SAJAK ADI PUTRA

Currency Conversion

Sunday, May 29, 2011

Teknik Lajukan Broadband

 

Jom tengok teknik teknik nak lajukan BROADBAND anda ! Ayuhhhhhhhhhhhhhhh...

Langkah 1 :  Sambung Broadband ke Komputer anda dan buat Connection seperti biasa. Apa yang perlu anda tahu ialah IP untuk Broadband anda. Untuk memudahkan anda, klik DI SINI untuk tahu IP anda.

(PERHATIAN : IP BROADBAND INI SENTIASA BERUBAH-UBAH MENGIKUT TEMPAT, MASA DAN KEADAAN. JADI, SETIAP KALI ANDA SAMBUNG BROADBAND ANDA, ANDA KENA PASTIKAN IP ANDA DAHULU)





Langkah 2 : Setelah anda dapat IP anda, Buka Notepad dan masukkan Code di bawah ini di dalam Notepad tersebut dan jangan lupa masukkan IP yang anda dapat tadi. Klik Di Sini sekali lagi untuk dapatkan IP anda.
Panglima7 tambah sikit, nak dapatkan Notepad....kena..... Klik Start ---> All Programs ---> Accessories ---> Klik Notepad.   Bila gambar Notepad dah keluar sepeti di bawah.....copy code dibawah ini.
c:\windows\system32\ping IP ANDA -t
Cara Menulis :  c:\windows\system32\ping [jarak] IP ANDA [jarak] -t

Langkah 3 : Kemudian , Save As Fail Notepad tersebut sebagai ping.bat dan Simpan di Desktop anda. Ingat yer, jangan simpan di tempat lain,hanya di Desktop sahaja yang dibenarkan..hehe.
Panglima tambah sikit bagi faham....save file atas nama ping.bat dan savekan di desktop.
Langkah 4 : Klik pada ping.bat di Desktop anda dan satu tetingkap Command Prompt secara automatik akan keluar. Biarkan Command Prompt ini berjalan sepanjang proses anda online. Jika anda terkeluar daripada Connection, anda kena ulang semula Langkah 1 di atas.
         Okeh, untuk penambahan, sila biarkan tetingkap command prompt ni terbuka sepanjang anda online okeh? Lepas tu saksikan la perubahan speed internet anda ! Hehe..

          Aku dah try kat Digi Broadband aku ni, dan ia terbukti laju ! Macam minum power root je woo.. Hehe. Tak caya , try buat ! Hehe.. Kalau tak paham pape, bagitau aku okeh? Hehe.. 

Panglima7
Panglima dah cuba buat...memang laju dari kebiasaannya...mcm pekena kopi Jantan..hahahaha
Cuma kadang-kadang broandband stuck...cabut broadband dan tekan connect semula....laju melantun2.
Cuba laa...sahabat semua.
 
__._,_.___

2 comments:

  1. kalau dia kuar >>> request timed out acane ?

    betul ke slh tu ?

    ReplyDelete
  2. dapatkan ip baru setiap kali buat connection caranya pi ke http://www.whatismyip.com/ kemudian edit ping.bat yg dah dibuat n save semula

    ReplyDelete